onsdag 17 november 2010

What´s going on?

Det är något som pyr inom mig idag. Något som känner för att visa sitt rätta jag och elda lite. Eller mycket. Tungan känns extra vass och ögonen extra röda. Jag tyckte mig till och med ana lite utsipprandes rök från mina näsborrar alldeles nyss.

Vad det beror på vet jag inte, det började the minute jag kom hem. Och varför just då?

Kan det ha varit doften av vitlök och bacon som slog emot mig?
Kan det ha varit diskberget som pockade på min uppmärksamhet?
Kan det ha varit tå-jäveln som var tvungen att springa in i det vassa bordsbenet?
Kan det ha varit kattsanden på toamattan?
Kan det ha varit hålen i mina strumpor?

Eller kan det ha varit ensamheten som var på besök? Jag gillar att vara för mig själv, det har jag alltid gjort. Så sett är jag lite märklig (i övrigt är jag ju helt normal då!). Men jag gillar inte att umgås med ensamheten. Fiffan asså!

Eller så är det nåt annat. Men VAAAD? Jag blir galen! Det är såna här moments som jag blir extra svag för chokladen. Det värsta är att jag vet att det finns i kylskåpet - helnötschoklad. Det är någon i det här huset som fortfarande köper hem...

Kinamat ikväll eller?

Inga kommentarer: