torsdag 11 november 2010

Swing it, Ella!

Gutten mårrgen! Oh'boy! Jag har sovit gott. Men jag blev avbruten i min sköna dröm. Det var inte okej, enligt min mening. Jag mötte nämligen mannen som jag en gång kände väldigt starkt för (Father Ralph från Törnfåglarna). Det fullkomligt slog gnistor emellan oss och som en tyst överenskommelse lät vi oss obehindrat bejaka attraktionen. Det har aldrig någonsin gått så långt i drömmen (ja, och inte i verkligheten heller då om ni nödvändigtvis måste veta) men oh, yeah! nu var vi på gång liksom! Lycka! Men plötsligt omsluts vi av ett obeskrivligt starkt vitt sken. Va i helvete?!

Jag öppnar ögonen och ser en stor fet golvlampa lysa ilsket på mig.

Jag: Men vaffaanNN!
A: Är du vaken? Jag släcker om en stund...

Suck!

Jag hade för övrigt tänkt ta en riktig sovmorgon idag, då jag börjar jobba först efter lunch. Det blev dock inte så, som vanligt. Men istället för att dra igång med alla måsten inleder jag en kaffestund med dig, kära blogg. Och Ella Fitzgerald. Har ni förresten någongång testat att städa hemmet med Ella i högtalarna? Eller jazz överhuvudtaget? Det går hur bra som helst. Städningen blir kreativ. Jag lovar! Jazz som städmusik? Är inte det lite för bra för att avnjutas under städstunden? tänker ni kanske nu.

Inte om ditt hem blir förbannat snyggt och rent!

Årrevoah!

1 kommentar:

you know who sa...

Ralph ralph ralph...
say no more ;)