fredag 26 november 2010

Det var en gång...

...en Mimzan som var oförskämt pigg när hon skulle gå och lägga sig igår... Det är sant, I fool you not! Kände ingen trötthet whatsoever.

Jag: Fiffan va jag är pigg. Jättevaken!
A: Mhmm...
Jag: Ska jag läsa en saga för dig?
A: Okej.
Jag: Va?! Är det sant? Bara så där?

Efter lite övertalning fick jag honom till och med till att gå och hämta sagoboken. Jag visste precis var den fanns och efter noggrann beskrivning var det bara för honom att hämta den. Praktiskt!

Jag: Okej, here we go! "I mitten av 1700-talet seglade kapten N. Petterson från Göteborg till Spanien..." *gääässp* "... för att hämta salt. Han seglade en stor brigg, som ägdes av..." *gäääässssp* "...några köpmän från nyss nämnda stad. Briggen lastades med salt..." *gäääääääässssp*

En hel sida senare...

Jag: "Genast började manskapet verkställa gubbens befallning, de arbetade lugnt..." Alltså, fiffan va jag är trött, kan vi inte sluta nu?
A: Neejje, jag började ju bli nyfiken nu ju! Fortsätt!
Jag: Ameh..

Tur att sagan bara var tre sidor lång...

Inga kommentarer: