onsdag 7 juli 2010

Spindel arresterad och frisläppt...

Hallå jag måste berätta! Breaking news! För en tid sedan kom det fram att jag förmodligen ganska säkert hade en otäck jäppe på vift i MITT HEM.

Jag vill numera innerligt tro att fallet inte längre är så. Why? Jo. Det var så här: Jag stod framför hallspegeln och betraktade mina (obefintliga) träningsresultat och konstaterade att jag hade en obehaglig känsla i kroppen. Jag kände mig liksom iakttagen. Och det var jag ju förvisso...

Spegel, spegel på väggen där
säg mig vem som vackrast i landet är
och när du ändå är igång, säg mig vem som mer är här
och glor på mig sådär...


Nåväl. Jag fick i alla svar på en utav frågorna - det var precis som att svaret kom från ovan. ... ja bokstavligen! I taket satt en misstänkt svart liten plutt som jag inte sett tidigare. Jag tog pallen för att kunna se bättre, och mycket riktigt! Den svarta plutten var åttabent (för de är väl åttabenta? Jag har aldrig vågat mig nära för att kunna avgöra).

*HAJEN-MUSIK*

Jag. A!!!! Det är en spindel i taket! Ta den, ta den, ta den, TAAA DEEENNN!
A: Nej, jag hinner inte nu. Jag ska göra sallad.
Jag: Nämen, jag tror dig inte!

Vid det det här laget hade spindeln hunnit flytta sig några centimeter och min panik vuxit even more. Uppenbarligen verkade den fatta att vi (...jag) ville den ont. Scary little shit, de är smarta också!

Jag: Om inte du gör något åt detta nu så tar jag moppen och mosar den. Liket får du ta hand om! Jag bryr mig inte om ifall det börjar regna, eller om jag får 7 års olycka...

...eller hur det nu är...

I nästa stund går allting som i slow motion. Jag ser i övre ögonvrån hur den hoppar ner mot mig och landar precis nedanför mina fötter. Därmed fick jag det också bevisat - spindlar är smarta! They know their enemy and when one is close (bara så att alla ska förstå).

Men den fick leva lycklig i alla sina da'r. A lät den hissa sig ner från balkongen. Sucker!

Inga kommentarer: