onsdag 21 juli 2010

Love was in the air!

Söte! Jag var med om något alldeles fruktansvärt och underbart på jobbet idag. Det var mitt butiksjobb som gällde idag och det händer ju att det även där kommer in lite känningar. Och ja... det gjorde det ju idag då... en gammal kärlek from a looong time ago... (Uuhhff! Jag blir nervös bara jag skriver om det.) Fast på den tiden förklarade jag aldrig min förälskelse för honom - det var mer på det platoniska och hemliga planet. Dessutom skulle det varit fullkomligt oanständigt.

Eftersom oanständigt verkar tillhöra min vardag så sa jag inte heller idag något om mina dåvarande eldiga känslor. Det får finnas gränser på galenskaperna även för mig.

Nåväl, jag stod och pysslade med något när jag plötsligt ser något vackert i ögonvrån. Jag sneglar upp och ser att det är han. Lyckligtvis ser inte han mig, för HOLY SHIT mitt hjärta hoppade över lite för många slag! Har ni varit riktigt förälskade någongång så vet ni precis vad jag talar om... Jag gömde mig en stund bakom kulisserna för att samla mig lite... typ leta hysteriskt efter lypsylet, väldoftande tuggummin och annat välbehövligt såsom... ja, inte vet jag! Nåt! Hjärtmedicin?! ...Iffnn...

När jag lyckats dra på mig ett fejkat lugn var det dags att gå ut och expediera igen. Iiiiihh!! Han närmar sig kassan...

....

Det gick ändå bra! Jag var inte på något sätt pinsam eller barnslig. Skönt! Inte heller hade jag någon dålig hår- eller kläddag. Skönt! Jag brukar visdomsorda för mig själv att man (jag) alltid ska se till att se så bra ut som det för en själv (mig) är möjligt, ifall man träffar någon snygging man känner så man (jag) slipper känna: F-n, det där blev inte så bra.. (Ungefär lika lyckat som när man ska på fest och vara finklädd och eventuellt urringad och så har man fått en lysande röd finne på bröstet.) Jag är glad att jag för en gång skull walked the talk, som det så fyndigt heter på engelska.

Fast jag fick kolla i efterhand så att jag verkligen hade slagit in rätt mängd artiklar och rätt summa som skulle dras från hans kort. Det hade jag. Skönt! Det var också tur att han inte behövde hjälp med något från kassans avdelning; hade han velat ha en bra stekpanna hade jag förmodligen gett honom en bra ladyshave.

Jag är dock lite bitter för en sak när det gäller honom och jag skulle vilja säga(om jag ens träffar honom igen): Förlåt för att jag inte kramade dig den där dagen...

Inga kommentarer: