söndag 11 juli 2010

Vaaarmt...

Jag vet att man inte ska klaga och jag vill verkligen inte klaga heller! Men ooohh, jag bara måste få lite lite! God forgive me, men fy f-n va varmt det är! Jag får ingenting gjort. Är som en seg, svettig och grön godisråtta. Jag tycker inte om dem. Jag behöver få städa min lägenhet men hur ska det gå till med en dammsugare som fullkomligt pumpar ut eldvärme? Finns det en dammsugare som blåser ut kall luft? Någon som har? Kan jag få låna? Kan ni leverera den hem till mig nu? Jag kan ge en klibbig kram in return. Låter väl nice? Jag måste baka köttfärsbiffar men det är ju kört det också...

Jag har i alla fall lyckats ta mina första dopp i sjön idag. Ja för i år då alltså. Det var refreshing faktiskt! Först mesade jag en del. Typ gick långsamt, långsamt, centimeter för centimeter. Uuää! Skvätt inte på mig! Kasta inte bollar bredvid mig så att det plaskar upp vatten på mig! För då jäklar ska jag... ja... blänga illa på er! Sen tänkte jag att det var väl själve den!, tog sats och bara kutade i, plaskade vilt och hade mig. Härligt!

Igår var jag på släktkalas! Det var trevligt! Vi samlades på stället där allting liksom började. Det är konstigt hur allting verkar bli mindre ju äldre man blir dock. Framför allt är det konstigt hur tiden bara rusar iväg, hur alla växer upp och blir stora. Sist jag såg vissa av dem var de bara små plutts. And where does that leave me? Jag är ingen liten plutt längre. Sorgligt.

Vi gick tipsrunda också! Det va en välldi rooli lek! Vi var fyra lag och mitt lag kom allra sist. Men jag är inte bitter för det, vi hade bara två fel och det tycker jag ändå är bra presterat =) Alla låg ganska lika. Känns skönt. Det verkar som att smarthet ligger i släkten, ehum! But then again, mitt lag kom ju sist... Ser man på det ur det perspektivet börjar det kännas lite i förlorarnerven...

Fast det kan ju vara så att vi alla nångång tidigare hört frågorna och så låg svaren och pyrde i vårt undermedvetna...

But then again, mitt lag kom ju sist...

Jag tror jag är bitter...

Inga kommentarer: