söndag 12 december 2010

Lördagsreflektion och söndagsbestyr...

Tuff spelning igår. Men bortsett från det hade vi riktigt roligt - kvällen bjöd trots allt på många skratt och skönt röj. Och trots femtioelva kommentarer som "Har ni inget med Carola som typ Främling??" var ordningsvakten den enda person jag kände starkt för att skada. Han var dock ganska många centimeter längre än mig och galet många fler muskler än mig så jag insåg motvilligt min begränsning och mitt definitiva öde om jag skulle ge mig i kast med honom. Jag fick nöja mig med att gå jävligt hårt i golvet och blänga svart när jag gick förbi honom.

Varför detta hat, undrar ni säkert nu? Jo efter att folk våldfört sig på våra trummor och hällt öl på vårt piano, under tiden vi hade tre pausminuter, och dessutom var väldigt "påiga" när vi kom tillbaka ansåg jag det lägligt att hämta hjälp. Jag vet inte vad ni anser, men jag känner i alla fall att den längsta och biffigaste person som råkar ha en reflexväst med bokstäverna O-R-D-N-I-N-G-S-V-A-K-T på borde vara det mest logiska valet av person att be om hjälp?

Men tydligen är det inte det, för allt jag fick till svar var: "Prata med chefen."

Ssssucker!

Nåväl, nu måste jag ner i tvättstugan och mangla mina lakan och örngott. Tråkigt som fan. Men det finns inget skönare än att få lägga sig i en nybäddad säng med manglade lakan... På tal om att mangla - har ni någonsin råkat ut för att när ni lägger lakanet (eller vad det nu kan va) på mangelduken, "manglar in" och sen när ni "manglar ut" så har helt plötsligt lakanet och mangelduken bytt plats? Alltså att lakanet är under mangelduken? Det har aldrig hänt med "min" nuvarande mangel men jag vet en mangel, från tidigare boplats, som betedde sig så; som bytte plats på lakan och mangelduk. Inte alltid - men ibland. How is that? Jag får inte ihop det. Alls. Men jag förmodar att det krävs någon slags matematisk lösning för att ge svar på detta fenomen och då är det ändå out of my league, då jag aldrig varit något matematiskt snille. Men ni får gärna grunna vidare på en potentiell lösning (såvida ni inte ser det uppenbara i det direkt). Jag blir bara knäpp(are) om jag grunnar vidare.

Må väl!

Inga kommentarer: