måndag 17 november 2014

En helt ovanlig dag på jobbet...

Man får aldrig någonsin tänka "Åh vad härligt, idag kommer jag hinna med jättemycket på min långa göra-lista."

Aldrig tänka så. Nej.

För man vet nämligen aldrig om ett vattenrör i väggen helt plötsligt går sönder och man tvingas panikskura vatten, som i stort sett forsar ut på golvet, i två timmars tid innan proffsen kommer och tar över. Man vet aldrig om det mitt i hela-biblioteket-stormar-episoden kommer in griniga gamla gubbar som beskyller en för att ha slängt deras lapp där det stod vad de ville läsa härnäst och man tvingas rota igenom varenda papperskorg två gånger efter den lilla lilla lappen eftersom man är heeeelt säker på att jag har slängt den. (Tur man är en jävel på informationssökning och att man har börjat lära sig vilka genrer ens låntagare gillar och på så sätt kan lista ut eventuellt slängda lappars värdefulla innehåll. Säger jag bara! Undrar om flicksnärtan kommit hem ikväll med livet i behåll om det hade varit annorlunda...)

Man vet aldrig liksom. Har man då tänkt att man kommer hinna med jättemycket kan man bli väldigt besviken och väldigt trött och ganska lipig om man inte hinner med jättemycket för att ovannämnda råkar inträffa på samma dag.

Det är farligt att ha för höga ambitioner. Just sayin'.

Inga kommentarer: